Translate This Page

Talam Dua Muka?? ='(

Monday, April 04, 2011






Assalamualaikum semua...(n_n)v

Nampak tak kuih atas tuh....sebelah cantik sebelah lagi buruk....haa, 

camtu lah orang talam dua muka....tah pape jerh....depan cakap lain, belakang cakap lain....

Dunia ni memang pentas untuk berlakon pon...tapi, kena berwaspada jugak laaa kan kan....

Kita semua kat dunia ni tak perfect pon....kalau nak mengata orang pon cubalah kawal perkataan

tu....janganlah mengeluarkan kata2 yang boleh menyakiti hati orang lain, lepas tu

bila jumpa dengan orang yang dikutuk tadi berlakon jadi baik plak...apa kes neyhh??

huhhhhh.......ingatlah wahai anak-anak Adam, jika kamu membuka aib seseorang itu,

Allah akan membuka semula aib kamu....Ingatlah, Allah itu Maha Adil...

Contoh ceritanya macam ni<-----yang pernah aku terbaca la kan....

ade seorang pelacur ni....walaupon matlamat dia cari rezeki untuk anaknya tak silap, tapi tidak dihalalkan 

caranya, dia jarang sekali mengumpat, maybe sebab terlalu sibuk bekerja untuk anaknya...

jiran sebelah yang kononnya alim semua duk pergi kutuk, mengumpat pasal perempuan tadi...

ish3.....dah tahukan pasal mengumpat tulah perempuan ramai kat neraka sana....nauzubillah~

Jadi, sebahagian pahala jiran yang kononnya alim tadi disalurkan kepada perempuan pelacur

tu tadi...haaa,kalau tak silap, bila ditimbang pahala perempuan pelacur itu tadi berat sebab

dia diumpat....dosa dia sebagai pelacur, hanya dia dengan Allah sahaja yang tahu.....

Semoga kita semua dijauhi dari segala perkara maksiat(sekecil-kecil zarah dosa).... amin~ =')

7 172 Love this entry

  1. kesimpulannya, toksah lah mengumpat atau pura2 jadi baik depan org tapi belakang kemain kaww mengumpat. tak puas hati meh jumpe kat simpang. kehkeh ;p

    psstt : Penah tak tersuka kat cikgu sendiri?

    ReplyDelete
  2. huhuhu....ss :angguk...

    missh...heheh....=p

    ReplyDelete
  3. kueh tu nmpk sdp jerr..swrpzzzz.. ^^
    org ta jiwg la,just da prob kit,,ahahahaha

    ReplyDelete
  4. ingt nk cite pasal kuih tdi..ngeh2..:)
    org mcm tu, tak leh buat kawan..klu kawan pn ,kte takyah duk cite pape ngan die..:)

    ReplyDelete
  5. bl =))
    tu larh kehidupan..
    sakitkn bile tw =)

    ReplyDelete
  6. Amza: angguk ...hmmm

    aisya: heheh....tol tu huhu..=)

    mss ieeza :heheh sakit sgt ='(

    ReplyDelete

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

•❤•MY PROFILE•❤•

My photo

Norashiqin Kamaruzaman LinkedIn | Personal Blog | Business |Tips & Tutorials | Travel | Food | Review | Environmental Health & Safety | UiTM Puncak Alam | knorashiqin@gmail.com