Translate This Page

Kecik Lagi Tapi Dah Pandai....

Wednesday, June 06, 2012

Assalamualaikum semua...Macam biasa proses pembersihan blog aku sedang dijalankan...uhukss...nasib baik tak banyak habuk sangat.... (>.<) OK, korang perasan tak budak2 kecik zaman sekarang ni makin pandai?? Mungkin suatu hari nanti perkara tu dah jadi benda normal dan tiada apa yang perlu dibanggakan sangat...






wohoo...sekarang ni rare lagi lah kan...mungkin suatu hari nanti "anak kecil boleh bekerja di pejabat" itu dah jadi perkara normal....hohoho...who knows?



hehe, sejuk mata memandang yang ni... =)

Bagaimana plak yang ni?? hahaha...

Oklah, sebenarnya, tempoh hari aku pergi beli lunch McD...hoho CFO....chicken foldover...kehkehh....teringin punya pasal....lepas aku keluar dari McD tu aku nampak la budak ni...betol2 sebelah aku....time tu aku nak keluarkan helmet punya tali tu dari motor aku...[siapa ada motor dia pahamla kot]..hehe...so sempat gakla dengar budak sebelah aku ni[dalam lingkungan 8 tahun] cakap dengan mak dia:


Anak: Eee, mak cepatlaa....
Emak: ye ye, kejap mak kunci motor ni dulu...
Anak: [sambil melihat ibunya yang masih berhelmet dan jaket] Eeee, mak cabutla helmet dengan baju luar tu,
          selekeh la mak ni...[dengan nada yang agak tengking sedikit]
Emak: ye, ye mak nak cabutla ni...


Lebih kurang macam tu la perbualan diorang..huhu....Sambil tu aku susun2 dulu barang dalam raga motor...kehkeh....lepas tu aku blahh...vroomm vromm...


Huhuh, agak2 zaman dulu anak2 berani tak cakap macam tu kat parents diorang?? sedih aku tengok mak dia tu...adess...mak dia macam gempal sedikit, so, nak gerak pon slow la...si anak ni plak duk marah2 macam tu... ='( aku rasa nak tonyoh je kepala budak tu....grrr~


Entah apa lah silap ibu bapa zaman sekarang agak nye ya?? eehehe, mungkin sebab terlalu manjakan anak....tak tegas langsung terhadap anak2?? Mungkin selama ni bibik je yang jaga so, anak2 lebih patuh dengan bibik...sebab bibik2 ni tegas dan penyayang...ehh?? who knows?? Then, anak2 menganggap parents sebagai tempat permintaan sahaja...bukan tempat berkongsi kasih...apa2 je mesti mengadu kat bibik...who knows??


Hmmm, sigh sigh sigh...baru kecik camtu dah berlagak...hoho...kalau dah besar nanti mak dia tua kerepot agaknye dia nak suruh mak dia buat ape plak?? "Mak, pergilahh cucuk susuk banyak2, kedut banyak tu! selekeh la mak ni!!" hahahhaa...who knows?? nauzubillah~ semoga yang bakal mendirikan rumah tangga dan bakal menimang cahaya mata tu banyakkanlah menuntut ilmu dalam bidang itu...psikologi itu juga penting...=D hehhee....biarlah tegas[bukan mendera] sekali sekala...jangan dimanjakan anak selalu kayhh!!

paint your beautiful arts in your children's heart....it's not only beautiful, yet they are useful to others...




p/s: aku tegas, ramai cakap aku garang...kehkeh..tapi sebenarnya aku penyayang...hahahahah [MKATKB]....budak kecik kat umah aku ni pon takut dengan aku. kadang2...tapi dia paling manja dengan aku selepas mak aku...kalau aku duduk tengok TV je....haa nanti mulalah dia duduk atas riba aku...mak aku pon kata "amboii, manjanya~" kehkehh....sebabnya?? aku marah kalau benda tu salah...jangan ikut sangat kata budak kecil ni...hehhee...tapi lepas tu mesti aku cium dia pastu pujuk....hehhe...[pengalaman dari orang yang tak berapa nak ada pengalaman sangat] kehkehkeh =D.....


MKATKB=mata ke atas tangan ke bahu...=D



6 172 Love this entry

  1. ganasnya bl nak tonyoh anak orang ... hahaha....


    budak zaman sekarang ... macam2 perangai .. haa.

    ReplyDelete
  2. Kdg2 ibu bapa yg tlalu syg kan ank, jd kurang aja pulak. Spoilt-brat. Susa ye na jadi ibu bapa yg sempurna. :)

    ReplyDelete
  3. @CeritaSekupang

    hahahha...kalau la boleh...da lame buat hahhahahaahha...

    ReplyDelete
  4. @zera eira

    yup2...hehe kalau boleh penuh kan ilmu di dada barulah bersedia untuk berkeluarga mahupun menimang cahaya mata... =) bukan mendirikan keluarga atas dasar nafsu semata2...

    ReplyDelete

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

•❤•MY PROFILE•❤•

My photo

Norashiqin Kamaruzaman LinkedIn | Personal Blog | Business |Tips & Tutorials | Travel | Food | Review | Environmental Health & Safety | UiTM Puncak Alam | knorashiqin@gmail.com