Kandungan Diffenz Junior Sesuai Untuk Kanak-Kanak Berumur 12 Tahun Kebawah

Tuesday, November 30, 2021

 Assalamualaikum..


Nak cari produk terbaik untuk perlindungan anak-anak berumur 12 tahun ke bawah di musim Covid ni? Ha… Ni aku nak kongsikan kat korang semua satu produk makanan tambahan yang sesuai untuk mereka.


Biasanya kalau kanak-kanak yang jenis susah nak makan atau memilih makan ni mak ayah akan belikan vitamin untuk tingkatkan selera makan anak. Diffenz Junior ni fungsinya sama macam vitamin dan boleh tingkatkan selera anak kerana ada kandungan vitamin C dan D. Selain dapat tingkatkan selera anak, Diffenz Junior boleh melindungi daripada jangkitan kuman yang berbahaya serta memberikan nutrisi tambahan untuk bantu anak-anak membesar dengan aktif dan sihat. Lagi-lagi waktu covid sekarang ni.

 

Aku tau ramai mak ayah yang risau kat luar sana nak bawa anak-anak keluar kerana mereka ni masih belum boleh ambil vaksin dan seperti yang kita sedia maklum, kes harian Covid-19 ni tak ada tanda-tanda penurunan dan tak mustahil juga kes akan naik balik macam sebelum ni. Dr Noor Hisyam juga dah bagi amaran mungkin akan ada gelombang ketiga kalau kita tak jaga SOP.

 


 

Dengan Diffenz Junior, sedikit sebanyak ia boleh bantu tingkatkan sistem imun badan kanak-kanak ni untuk elakkan mereka daripada dijangkiti. Dah la tengah musim ramai yang pergi bercuti sekarang ni. Jadi, korang perlulah buat persediaan untuk beri perlindungan kepada anak-anak ni.

 

Jom kita ambil tahu apakah kandungan Diffenz Junior ni.

 

Cendawan Susu Harimau (Lignosus Rhinocerus)


Cendawan ini diiktiraf sebagai Harta Karun Negara dan amat sukar didapati pada masa kini. Menurut cerita orang-orang tua dahulu, nilai cendawan ini sangat mahal kerana ia hanya akan tumbuh daripada titisan susu harimau yang jatuh di lantai hutan. Cendawan jenis eksotik ini amat berkhasiat bagi menguatkan sistem imun daripada jangkitan kuman dan virus. Uniknya cendawan susu harimau ini tak tumbuh secara berjemaah macam cendawan yang lain, sebaliknya ia tumbuh secara bersendirian.

 

Tempoh masa untuk cendawan ni membesar memakan masa bertahun lamanya, menjadikan ia cendawan yang tumbuh di lereng bukit Hutan Khatulistiwa ini sangat ‘rare’ dan susah diperolehi.. Harganya juga boleh mencecah sehingga ribuan ringgit! Cendawan Susu Harimau mula giat dikaji apabila pada tahun 2002, Tun Dr Mahathir Mohamad, mantan Perdana Menteri Malaysia, mengatakan bahawa penyakit batuk kronik yang dialaminya bertahun-tahun dapat diubati dengan cendawan ini. 

 

Sememangnya Cendawan Susu Harimau ini adalah khazanah negara yang sukar didapati dan sangat mahal harganya ya. Jadi, Eskayvie Diffenz Junior ini telah diformulasikan untuk memudahkan anda mendapat khasiat daripada cendawan ini tanpa perlu meredah hutan. 

 

Kebaikan Cendawan Susu Harimau

 

        Mengatasi masalah resdung, alahan dan ekzema.

        Melegakan batuk, selesema, radang paru-paru, asma.

        Menguatkan paru-paru bagi pesakit paru-paru kronik dan perokok tegar. 

        Menguatkan sistem imun badan daripada jangkitan kuman dan virus.

      Digunakan secara tradisional untuk merawat symptom masalah yang berkaitan sistem pernafasan seperti batuk kronik, allergi sinus dan asma.

 

Kolostrum

 


Kolostrum ialah susu pertama yang dihasilkan oleh ibu, sama ada manusia mahupun haiwan dalam beberapa hari pertama selepas melahirkan anak. Ia turut dikenali sebagai cecair emas dan amat kaya dengan antibodi dan juga mengandungi pelbagai Faktor Tumbesaran (Growth Factor). Selain itu, ia juga membantu

 

        meningkatkan sistem imun badan 

        melindungi daripada jangkitan yang melibatkan sistem pencernaan 

        kesan anti-mikrob dan anti-virus

        melindungi daripada jangkitan sistem pernafasan dan cirit birit 

        menyokong perkembangan dan tumbesaran yang sihat

 

Multivitamin Dan Mineral

 


Multivitamin dan mineral adalah nutrisi yang mengandungi banyak vitamin dan mineral tertentu. Ia bertindak untuk memenuhi jurang pemakanan (kekurangan vitamin atau mineral yang boleh mempengaruhi kesihatan optimum). Masalah kekurangan nutrisi ini biasa terjadi dalam kalangan kanak-kanak yang memilih makan atau picky eater. Multivitamin dan mineral ini dapat membantu,

 

        melengkapkan keperluan nutrisi

        menyokong penglihatan 

        merangsang sistem imun badan (immunomodulatory) 

        melindungi diri daripada jangkitan 

        membantu menguatkan otot dan sistem saraf kanak-kanak

        membantu dalam penghasilan tenaga, dan memelihara kesihatan sistem saraf 

 

Buah Camu - Camu (Myrciaria Dubia)

 


“Digunakan bagi tujuan perubatan oleh penduduk asli Amazon sejak lebih 700 tahun dahulu”

Camu-camu, yang juga dikenali sebagai Myrciaria dubia, adalah buah yang tipikal di rantau Amazon dengan kandungan vitamin C yang tinggi dan mudah diserap, berbanding buah-buahan lain seperti acerola, oren, lemon dan nanas. Banyak kajian mendapati ia mempunyai kandungan Vitamin C hingga 60 kali ganda lebih tinggi daripada buah oren! Disebabkan khasiatnya yang melimpah ruah inilah maka buah camu-camu ini mendapat jolokan SUPERFOOD.

 

Superfood ini turut mengandungi antioksidan seperti polyphenols, carotenoids, flavonoids, anthocyanin, asid gallic dan asid ellagic yang menguatkan lagi sistem imun badan. Lebih-lebih lagi bagi mereka yang mempunyai masalah kesihatan dan merokok! Bukan hanya mengandungi Vitamin C, superfood ini mengandungi banyak mineral yang mampu menguatkan sistem imun badan seperti Zinc, Magnesium dan Manganese.

 

Kebaikan Buah Camu-Camu 

 

        Menguatkan sistem imun

        Antioksidan dan anti-radang

        Melangsingkan badan dan mengurangkan sel lemak

        Menstabilkan tekanan darah tinggi

        Merangsang penghasilan kolagen

        Mengawal gula darah

 

Vitamin D

 


Jika dulu vitamin D sering diwar-warkan untuk fungsi tulang yang kuat. Namun, kini saintis giat mengkaji dan telah menemui 3000 reseptor vitamin D di dalam badan, menyebabkan ia bukan hanya penting untuk tulang tetapi untuk keseluruhan badan. Malah, ia sangat penting di musim pandemik ini kerana membantu meningkatkan lapisan saluran pernafasan.

 

Malah, ada golongan tertentu yang mempunyai risiko kekurangan vitamin ini seperti wanita berhijab, individu yang mempunyai penyakit kronik, kanak-kanak, wanita hamil dan menyusu serta mereka yang berusia 60 tahun ke atas. 

 

Walaupun Malaysia merupakan negara yang mempunyai sinar matahari mencukupi, namun, 67.4% rakyat Malaysia mempunyai masalah kekurangan vitamin ni. Walhal, ia sangat penting untuk mengawal selia sistem imun, membantu kawalan gula darah, kekuatan tulang dan banyak lagi. Sumber utama vitamin D dalam badan adalah daripada matahari, namun ada beberapa faktor lain yang boleh mempengaruhi penyerapan vitamin ini di antaranya termasuklah:

 

  1. Warna kulit yang lebih gelap menyukarkan penyerapan cahaya matahari.
  2. Cahaya matahari perlu kena terus kepada kulit tanpa halangan sunblock, pakaian, kaca, awan mendung dan topi.

 

Hanya 10-20% sumber Vitamin D mampu dicapai daripada sumber makanan dan ini mengakibatkan ramai individu mengalami kekurangan Vitamin D. 

 

Vitamin C

 


Vitamin ini dapat memastikan sistem imun badan bekerja dengan baik. Sudah tentu pengambilan vitamin C ini boleh bantu elak jangkitan virus dan mengurangkan kesan virus terhadap mereka yang dijangkiti.

 

Namun, badan tak mampu menghasilkan Vitamin C atau menyimpannya secara efisien kerana ia adalah vitamin larut air. Ia boleh didapati daripada pengambilan makanan seperti buah-buahan dan sayuran ataupun melalui makanan tambahan yang berasaskan vitamin C.

 

Walaupun pengambilan makanan telah seimbang, tetapi penyerapan vitamin dan nutrisi masih bergantung kepada kadar penyerapan nutrisi tersebut yang mana bukan semua vitamin C daripada makanan akan dapat diserap oleh badan. Pengambilan vitamin C yang mencukupi daripada makanan boleh didapati melalui sekurang-kurangnya 5 hidangan buah segar dan sayuran, dengan syarat, 2 hidangan daripada makanan tadi adalah tinggi dengan vitamin C dan perkara ini agak mustahil untuk sesetengah individu. Situasi ini menjadikan pengambilan suplemen vitamin C amat diperlukan masa kini.

 

Bukan itu sahaja, cara masakan juga menyebabkan vitamin C di dalam sayuran berkurangan sekitar 13-60% menyebabkan semakin ramai yang tidak dapat mendapat bekalan vitamin C yang cukup. Jika kita tidak mengambil vitamin C dengan cukup, anda akan berhadapan dengan masalah seperti gusi berdarah atau skurvi, kulit kering, sakit sendi, mudah dijangkiti penyakit dan luka lambat sembuh.

 

Bagi memastikan sistem imun sentiasa kuat, pengambilan vitamin ini mestilah dalam jumlah yang mencukupi. Vitamin C juga penting untuk merangsang pembentukan kolagen, membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka dan meningkatkan penyerapan zat besi.

 

Dapatkan Diffenz Junior Untuk Anak-Anak Anda

 

Pengenalan tentang Diffenz Junior oleh Dr Syid 

 

Kalau korang tengok pada bahan-bahan yang ada dalam Diffenz Junior, ia dihasilkan untuk menyokong kesihatan dan memberi perlindungan yang terbaik untuk kanak-kanak serta membantu meningkatkan perkembangan dan tumbesaran mereka.

 

So, kalau anak korang ada resdung, alahan dan eczema, Diffenz Junior ni memang sesuai sangat.

 

Macam mana nak dapatkan Diffenz Junior ni? Mudah je caranya. Korang boleh layari laman web dan media sosial Eskayvie dibawah untuk dapatkan lebih lanjut mengenai Diffenz Junior.

 

Website:  https://diffenzjunior.com/

FB PAGE: Eskayvie Malaysia -  https://www.facebook.com/eskayviemalaysia21official

INSTAGRAM: Eskayvie Malaysia -  https://www.instagram.com/eskayviemalaysia/

 

 

 

0 172 Love this entry

Komen yang baik-baik ye ^^, kalau perlukan urgent respond, sila tinggalkan email anda